2013/05/22

Veckans pysseltips

Idag är det dags för veckans pysseltips som jag hade tänkt försöka lägga upp varje onsdag. Veckans naglar hamnar på söndagar eller måndagar, har inte riktigt bestämt mig än.Veckans tips är: släng inte askar och burkar som man har köpt te, godis eller annat i! De är jättebra att använda till att ha grejer i istället för att köpa dyra askar. Sen är det ju roligt att dekorera eller klä dem också.

Den här asken är faktiskt en paradisask som jag helt enkelt har klätt med papper. För att man skulle kunna stänga den satte jag dit en knapp och en bit gummiband. Tips! Sätt dit gummibandet med en häftapparat innan du klär den Så syns det inte hur du har satt dit den.














Askarna här under har jag inte gjort någonting alls med. Den översta har det varit tepåsar i och dem undre har jag köpt smågodis i.














 














 Glasburkar är väldigt fina att ha knappar, band och brads i. Antingen har man kvar etiketten om den är fin som på den högra, eller så tar man bort den. Ett enkelt sätt att piffa till burkarna är genom att klistra fast ett band på locket och knyta en rosett.


//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...