2013/09/23

Veckans naglar

Väldigt ovanligt att se mig i ljusblått nagellack men den här lackningen gillar jag faktiskt! Två lager av ett ljusblått lack från Depend, tror det är från förra hösten. Det är ett halvmatt skimmerlack, faktiskt inte så förtjust i skimmerlack heller men det här gillar jag av någon anledning.

















Lacket blir matt när det torkar men jag har överlack över så det blev glansigt ändå. Jag har tejpat tvärs över nageln och målat med silvrigt nagellack, också det från Depend. Det är viktigt att man låter nagellacket torka ordentligt innan man tejpar så det inte blir märken och att man drar bort tejpen direkt, annars blir linjerna inte skarpa.


















Väldigt elegant lackning som går att göra i alla möjliga färger, allt från stilrent grått och svart till chockrosa och neongrönt!
















                                                       //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...