2013/11/07

Månadens pysseltips

När jag för en gångs skull kom ihåg att det var ny månad krånglade internet istället, haha! I alla fall, den här månaden tipsar jag om att klä böcker och göra nya snygga framsidor. Här nedan är exempel på två böcker jag har fixat till.






















Den spiralbundna boken är en kalender som har utbytbar framsida, det är helt enkelt en plastficka som man stoppar ner det papper man vill ha som framsida i. Jag valde att rita en gren och sätta dit små klistermärken i form av ugglor och svampar. Enklast möjliga och väldigt lätt att byta ut.

















Den andra boken är en skrivbok som jag klätt. Jag hade ett papper på ryggen och sedan ett annat på fram- och baksidan. Det är lite knepigt att få till ryggen bra men det går bara man har lite tålamod! Jag dekorerade den väldigt enkelt med en etikett och små hörn runt etiketten.






















                                                              //Emma









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...