2013/11/03

Rosa tårta

Den här tårtan gjorde jag i fredags! Bakad i min lilla miniform är den bara typ 12 cm stor, väldigt lätthanterad när man ska  vända den och lyfta bottnarna, haha!






















Bottnarna är smaksatta med kakao och fyllda med kokosmousse i det övre lagret och hallonmousse i det nedre. Grädden har jag färgat rosa och spritsat på. Det var första gången jag spritsade en hel tårta så jag har faktiskt gjort det två gånger, blev inte nöjd med första försöket så jag tog bort all grädde och gjorde om det...

















Rosorna och bladen är gjorda i flowerpaste. Till bladen använde jag typ "stansar" som stansar ut bladen och gör små nerver på dem. Rosorna har jag gjort genom att först forma en liten droppe av flowerpasten och sen stansa ut rundlar som jag fäste runt droppen med hjälp av lite vatten.

















                                                         //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...