2013/11/11

Veckans naglar

Ännu en ny vecka, är det bara jag som tycker att veckorna går sjukt fort? Det är ju alltid måndag, haha! I förra veckan köpte jag tre nya lack från Depend, nr 377, 091 och 383. Det lila och det blå-grå är verkligen lack som passar mig perfekt, lite dammiga och mörka. Det röda var jag bara tvungen att köpa eftersom det är det perfekta jullacket, tomterött fullspäckat med skimmer.

















Först ut blev nr 383. Jag är verkligen helt kär i det här lacket, men tyvärr var det lika svårt att fota som det är snyggt... I verkligheten är det mer åt det blåa hållet, på bilderna ser det mer grått ut, med lite skimmer i.

















De senaste lacken jag köpt från Depend har inte varit speciellt bra så jag hade inte några större förhoppningar på det här heller och inte blev de större efter första lagret. Väldigt skirt och rinnigt, trodde jag skulle behöva 3-4 lager, men tji fick jag! Det rättade till sig och täckte fint på två lager, och vilken glans! På bilderna har jag två lager utan överlack. Enda nackdelarna var att det gärna rann ner i nagelbanden och att hållbarheten inte verkar något vidare.

















Det ser lite ut som en mörk stjärnnatt med skimret i, så jag provade att måla en stjärna, men det blev bara klumpigt och fult så jag målade över det och målade en fjäder istället, och det blev minst lika fult så jag tog bort det och målade nytt. Det är anledningen till att lackningen blev så tråkig den här veckan...

















                                                    //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...